Секція «Освітня та соціальна інклюзія людей з інвалідністю: міждисциплінарний підхід» у рамках XVII міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю»

22 листопада працювали у 1 секції «Освітня та соціальна інклюзія людей з інвалідністю: міждисциплінарний підхід» у рамках XVII міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю». Подано 60 тез.

У роботі секції взяли участь студенти з особливими освітніми потребами і студенти міжнародної освітньої магістерської програми подвійного диплому «Соціальна робота». Виступили з доповідями магістранти спеціальності «Соціальна робота» Терновий Валерій, Осипенко Анастасія, Гончарук Юлія, Каушан Андрій, Кулініч Дмитро, Михайленко Андрій і студент 1 курсу спеціальності «Право» Давиденко Вадим.

Висвітлювався досвід соціальної інклюзії у Литовській Республіці, ставлення населення до проблем благодійності, підготовка дітей дошкільних закладів до інклюзивної освіти, історичні аспекти розвитку інклюзивного навчання в Україні, особливості життєдіяльності людей з порушенням зору, особливості соціальної інклюзії сімей, в яких є проблема інвалідності, проблеми соціалізації молоді з обмеженням життєдіяльності на прикладі України і Литви.

Соціальна інклюзія – що це: данина моді, прояв наших наукових амбіцій? Чи це нове соціальне середовище, максимально пристосоване до особливих потреб людей з інвалідністю, в якому основними цінностями є емпатія, толерантність, терпимість, милосердя? Середовище, яке змінює передусім нас у напрямку не ескалації конкуренції у непристосованій сфері зайнятості, а в напрямку розуміння людської багатоманітності та ймовірності людського буття.

Постають проблеми знаходження балансу між «тепличними» умовами навчання і підготовкою до життя. От тільки треба, щоб суспільство було інклюзивним.