Кафедра психології
Посада: доцент кафедри
Науковий ступінь: кандидат психологічних наук
Стаж викладацької та науково-педагогічної діяльності: понад 11 років.
Біографія
Народилася 1 січня 1983 року в м. Київ.
Відомості про вищу освіту
Київський національний лінгвістичний університет, спеціальність «Іноземна філологія» (2005 р.) (диплом КВ № 27282934); Університет «Україна», спеціальність «Переклад» (2006 р.) (диплом КВ № 30256275); Університет «Україна», спеціальність «Психологія» (2008 р.) (Диплом № ДСК № 107116).
Відомості про захист дисертації
Захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: «Психологічна готовність старшокласників до оволодіння іноземними мовами» (2014 р.) за спеціальністю 19.00.07 ‑ Педагогічна та вікова психологія (диплом ДК № 026966).
Основні етапи педагогічної та науково-педагогічної діяльності у вищому закладі освіти ІІІ-ІV рівня акредитації
– 01.09.2005 р. – 03.09.2007 р. – викладач кафедри іноземної філології Інституту філології та масових комунікацій Університету «Україна»;
– 03.09.2007 р. – 01.09.2008 р. – асистент кафедри іноземної філології Інституту філології та масових комунікацій Університету «Україна»;
– 01.09.2008 р. – 19.03.2014 р. – старший викладач кафедри іноземної філології Університету «Україна»;
– 19.03.2014 р. – 29.12.2014 р. – старший викладач кафедри психології Інституту соціальних технологій Університету «Україна»;
– 06.10.2015 р. – по теперішній час – доцент кафедри психології Інституту соціальних технологій Університету «Україна».
Основне місце роботи: Інститут соціальних технологій Університету «Україна».
Має достатньо високий рівень володіння іноземною мовою – В2 (Київський національний лінгвістичний університет, спеціальність «Мова та література» (німецька, англійська), 2005 р. (диплом КВ № 27282934); Університет «Україна», спеціальність «Переклад», 2006 р. (диплом КВ№30256275).
Викладає дисципліни
- Психологія спілкування
- Психодіагностика
- Експериментальна психологія
- Психологія
- Психологічні проблеми спілкування
- Вікова психологія
- Психологія спорту
- Психологія творчості
- Психологія (психологія роботи з людьми)
Галузь наукових інтересів
- психологічна готовність особистості до оволодіння іноземними мовами
- психологічні основи життєстійкості особистості
- самодетермінація особистості
Має понад 40 публікацій, серед яких навчальні посібники «Німецька мова для немовних спеціальностей» (2008); «Німецька мова за професійним спрямуванням» (2012); навчально-методичні рекомендації з дисципліни «Психологічні проблеми спілкування» (2015).
Після захисту кандидатської дисертації опубліковано 8 праць у фахових виданнях, 5 – в іноземних виданнях, 1 – у періодичному виданні, яке включено до наукометричної бази WebofScience та 1 – навчально-методичного характеру.
Основні науково-методичні праці
1. Чиханцова О.А. Готовність старшокласників до вивчення іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. Сковороди». – К.: Гносис, 2015. – С. 454-460. (фахове видання).
2. Чиханцова О.А. Значення іншомовного професійного спілкування для студентів немовних ВНЗ // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : Зб. наук. праць. – № 12 (14). – К.: Університет «Україна», 2015. – С. 127-142. (фахове видання).
3. Чиханцова О.А. Особливості життєстійкості людей з обмеженими можливостями // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Вип. 32. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2016. – С 523-532. (фахове видання). [Проіндексовано: Index Copernicus, Google Scholar, CEJSH].
4. Чиханцова О.А. Особистісний потенціал старшокласників на етапі вибору майбутньої професії // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. – Том VI: Психологія обдарованості. – Випуск 13. – Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. – С. 182-187. (фахове видання).
5. Baranauskienė I., Serdiuk L., Chykhantsova O. Psychological Characteristics of School-leavers’ Hardiness at their Professional Self-determination // Social Welfare: Interdisciplinary Approach. – 2016. – Vol 2, No 7. – Р.64-73. ISSN 2029-7424. [EBSCO: SocINDEX with Full Text.; Index Copernicus; Web of Science™ Core Collection]. (міжнародне видання, Web of Science).
Брала участь у 17 конференціях, у тому числі:
- ІІІ Міжнародній науково-практична конференції «Генеза буття особистості», 20.12.2016 (Київ);
- ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Соціальні трансформації у кризовий період», 26.01.2017 (Вінниця);
- V Międzynarodowa Konferencja Naukowa ‘Osoby z niepełnosprawnościami na współczesnym rynku pracy’, 19-20. 09. 2016 (Zielona Góra, Polska).
За результатами конференцій опубліковано 4 статті та 13 тез.
Пройшла закордонне стажування, зокрема:
1. Шяуляйський Університет (Литва) – 40 год. 25-29.04.2016 (Сертифікат № DPP-19 від 29.04.2016).
2. Програма мобільності викладачів XI International Staff Mobility Week, Siauliai University (LT) 25-29.04.2016 (Сертифікат №DM-18 від 29.04.2016).
3. NGO ‘Institute of International Academic and Scientific Cooperation’ (Austria; Hungary) 09-13.05.2017 (Сертифікат №29 від 13.05.2017).
Брала участь у міжнародних науково-дослідних проектах, а саме:
1. Development Prospects of the System of Vocational Rehabilitation of People with Disabilities. Еxperience of Lithuania and Ukraine (grant TAP-LU-13-033), 2014-2015.
2. Przedsiębiorczość w Opinii Studentów Wyższych Uczelni Polski i Ukrainy (Projekt Badawczy) (Projekt jest realizowany pod patronatem Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Zielonej Górze), 2015-2017.
СПИСОК
наукових та навчально-методичних праць
№ з/п | Назва | Характер роботи | Вихідні дані | Обсяг стор. | Співавтори |
І. До захисту кандидатської дисертації | |||||
1. | Детермінанти психологічної готовності учнів до оволодіння іноземними мовами | стаття | Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. пр: педагогіка та психологія. – Чернівці : Вид-во Чернівецького нац. ун-ту, 2012. – С. 169‑176. (фахове видання) | 8 | ‑ |
2. | Рівні сформованості компонентів психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами | стаття | «Проблема особистості у сучасній психології: теорія, методологія, практика». ‑ Одеса, 2014. С. 188-194. (фахове видання) | 5 | ‑ |
3. | Роль іншомовної професійної комунікаційної компетенції під час оволодіння фахом у ВНЗ | стаття | Освіта регіону. – № 5. – К. : Університет «Україна», 2011. – С. 71‑74. (фахове видання) | 4 | ‑ |
4. | Структура і компоненти психологічної готовності учнів до вивчення іноземних мов у старших класах | стаття | Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами : зб. наук. пр. – № 8 (10). – К. : Університет «Україна», 2011. – С. 178-186. (фахове видання) | 9 | – |
5. | Сформованість психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами у вищому навчальному закладі | стаття | Психологічні науки : зб. наук. пр. – Миколаїв: МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2014. – Вип. 2.12 (13). – С. 228-234. (фахове видання) | 7 | – |
6. | Формування психологічної готовності особистості до оволодіння іноземними мовами | стаття | Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. пр. – К. : Київський університет ім. Б. Грінченка, 2014. – Вип. 2. – С. 111-117. (фахове видання) | 7 | – |
7. | Foreign Language Learning of Students with Non-linguistic Speciality | стаття | International Scientific Journal «Euro-American scientific cooperation». – № 5 – Hamilton, 2014. – Р. 91-97. (міжнародне видання) | 7 | – |
8. | Модель психологической готовности выпускников школы к изучению иностранного языка в высшем учебном заведении | стаття | «European Applied Sciences». – Stuttgart, 2014. – V0l. 9. – С. 161-171. (міжнародне видання) | 11 | – |
9. | Зв’язок та значення компонентів психологічної готовності учнів старшої школи при вивченні іноземної мови | стаття | Social and Human Sciences. Polish-Ukrainian scientific journal. – Warszawa, 2014. – Vol. 02 (02), pp. 116-123. Available at: http://sp-sciences.io.ua/s891022/chyhantsova_olena_2014._connction_and_meaning_of_components_of_psychological_readness_of_high_school_pupils_during_the_learning_a_foreign_language._social_and_human_sciences._polish-ukrainian_scientific_journal_02_02_pp._116-123 (міжнародне видання) | 8 | – |
10. | Адаптація випускників школи до вивчення іноземних мов на першому курсі вищого навчального закладу | тези | Проблеми та перспективи розвитку науки на початку третього тисячоліття у країнах Європи та Азії: матеріали VI Міжнар. науково-практичн. інтернет-конф. (Переяслав-Хмельницький, 29-30 вересня 2014 р. ) : Зб. наук. праць. – Переяслав – Хмельницький, 2014. – С. 102-103. | 2 | – |
11. | Адаптація студентів першого курсу до вивчення іноземної мови у вищому навчальному закладі | тези | Наука України: перспективи та потенціал [Текст]: матеріали ІХ Всеукр. науково-практичн. заочн. конф. (Одеса, 21-22 лютого 2014 р.) / Партнерство «Нова Освіта». ‑ Одеса, 2014. – С. 82-84. | 3 | – |
12. | Аспекти професійної адаптації студентів із фізичними вадами до навчання у ВНЗ | тези | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі: Тези доповідей. – К. : Університет «Україна», 2008. ‑ С. 99-101. | 3 | – |
13. | Особливості адаптації старшокласників до вивчення іноземних мов у вищому навчальному закладі | тези | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі: Тези доповідей. – К.: Університет «Україна», 2012. – С. 244-246. | 3 | – |
14. | Особливості мотивації спілкування учнів старших класів іноземною мовою | тези | Молодь: освіта, наука, духовність: Тези доповідей. – К.: Університет «Україна», 2010. С. 132-133. | 2 | – |
15. | Особливості навчання старшокласників професійному іноземному спілкуванню | тези | Молодь: освіта, наука, духовність: Тези доповідей : ч. ІІІ. – К. : Університет «Україна», 2011. – С. 297-298. | 2 | – |
16. | Проблема личностной тревожности старшеклассников на занятиях по иностранному языку | тези | Психология и педагогика: методика и проблемы практического применения : сборник материалов XVI Международной научно-практической конференции: в 2-х частях. Часть 1 / Под общ. ред. С. С. Чернова. – Новосибирск : Издательство НГТУ, 2010. – С.240-244. | 4 | – |
17. | Роль механізмів самосвідомості в забезпеченні психологічної готовності старшокласників до оволодіння іноземними мовами | тези | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі: Тези доповідей. – К. : Університет «Україна», 2011. – С. 247-248. | 2 | – |
18. | Чинники та засоби, які спонукають старшокласників до вивчення іноземної мови у загальноосвітніх школах та школах з поглибленим вивченням іноземної мови | тези | Materiały VII Międzynarodowej naukowi-praktiycznej konferencji «Wschodnie partnerstwo – 2011» Volume 3. Pedagogiczne nauki. Psychologia i socjologia.: Przemysl. Nauka I studia. 2011. ‑ С. 74-76. | 3 | – |
ІІ. Після захисту кандидатської дисертації | |||||
19. | Готовність старшокласників до вивчення іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах | стаття | Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г.Сковороди»: Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». – К. : Гносис, 2015. – С. 454-460. (фахове видання). | 7 | – |
20. | Значення іншомовного професійного спілкування для студентів немовних ВНЗ | стаття | Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: Зб. наук. праць. – № 12 (14). – К. : Університет «Україна», 2015. – С. 127-142. (фахове видання). | 6 | – |
21. | Розвиток іншомовного мовлення під час оволодіння фахом в університеті | стаття | Вісник Національного університету оборони України: Зб. наук. праць. – Вип. 2 (45). ‑ К. : НУОУ, 2015. – С.286-290. (фахове видання). | 5 | – |
22. | Специфіка процесу оволодіння старшокласниками іноземними мовами | стаття | Актуальні проблеми психології: Зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – № 38. – Миколаїв : Іліон, 2015. – С. 492-502. (фахове видання). | 11 | – |
23. | Проблеми адаптації старшокласників до вивчення іноземної мови у виші | стаття | Освіта регіону: Український науковий журнал. ‑ № 1. – Київ : Університет «Україна», 2015. – С.102-106. (фахове видання). | 5 | – |
24. | Особливості життєстійкості людей з обмеженими можливостями | стаття | Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Вип. 32. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2016. – С 523-532. (фахове видання). (Збірник проіндексовано у міжнародних науковометричних базах: Index Copernicus (з 2013 р.), Google Scholar (з 2013 р.), CEJSH (The Central European Journal Of Social Sciences And Humanities) (з 2015 р.)). | 10 | – |
25. | The Role of Vocational Rehabilitation for People with Disabilities | стаття | Development prospects of the system of vocational rehabilitation of people with Disabilities. Experience of lithuania and Ukraine. – Siauliu : Šiaulių universitetas, 2015. – P. 57-64. (міжнародне видання). | 8/3 | N. Malinovska, I. Baranauskienė |
26. | Rola zawodowej kompetencji komunikacyjnej języka obcego podczas nauki zawodu | стаття | Problemy Profesjologii. Półrocznik Poświęcony problemom Rozwoju zawodowego człowieka. ‑ Nr 2. ‑ Рixel Zielona Góra, 2015. – Р. 173-180. (міжнародне видання). | 8 | – |
27. | Influence of Social Inequality on Pupils’ Motivation to Learning Foreign Languages | стаття | Nierówności społeczne a rozwój gospodarczy. – Zielona Góra, 2016. – S. 17-25. (міжнародне видання). | 9 | – |
28. | Духовність як ресурс розвитку життєстійкості особистості | стаття | Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Том IХ: Загальна психологія, Історична психологія. Етнічна психологія. – Випуск 12. – К.: Талком, 2016. – С. 540-547. (фахове видання). | 8 | – |
29. | Psychological Characteristics of School-leavers’ Hardiness at their Professional Self-determination | стаття | Social Welfare: Interdisciplinary Approach. – 2016. – Vol 2, No 7. – Р.64-73. ISSN 2029-7424. [EBSCO: SocINDEX with Full Text.; Index Copernicus; Web of Science™ Core Collection]. (міжнародне видання). | 13/5 | I. Baranauskienė, L. Serdiuk |
30. | Проявление жизнестойкости личности в социальной реабилитации | стаття | Osoby z niepełnosprawnościami w polityce społecznej. Tom 2: 25-lecie systemu rehabilitacji zawodowej i społecznej w Polsce. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2017. – 338-344. (міжнародне видання). | 7 | – |
31. | Особистісний потенціал старшокласників на етапі вибору майбутньої професії | стаття | Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. – Том VI: Психологія обдарованості. – Випуск 13. – Київ-Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. – С. 182-187. (фахове видання). | 6 | – |
32. | Особливості життєстійкості під час професійної реабілітації | тези | Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин: Матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2016. – С. 123-125. | 3 | – |
33. | Зв’язок життєвих криз та особистісних цінностей з життєстійкістю особистості | тези | Молодь: освіта, наука, духовність: тези доповідей ХІІІ Всеукр. наук. конф. – Ч.І. – К. : Університет «Україна», 2016. – С. 586-587. | 3 | – |
34. | Проекція життєстійкості особистості в професійній реабілітації | тези | Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: тези доповідей ХVI Міжнар. науково-практич. конф. «Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції про права осіб з інвалідністю». – К. : Університет «Україна», 2016. – С.240-242. | 3 | – |
35. | Adaptive Capabilities of School-leavers’ Hardiness | тези | Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Соціальні трансформації у кризовий період». – Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2017. – 50-52. | 2 | – |
ІІІ. Навчально-методичні праці | |||||
36. | Німецька мова для немовних спеціальностей | посібник | Навч. посіб. – К. : Університет «Україна», 2011. – 219 с. | 219 | – |
37. | Німецька мова (за професійним спрямуванням) | посібник | Навч. посіб. – К. : Університет «Україна», 2012. – 170 с. (Гриф МОН, Лист №1/11-3107 від 06.03.2012 р.) | 170 | – |
38. | Психологічні проблеми спілкування | навчально-методичні рекомендації | Методичні рекомендації з дисципліни / О. А. Чиханцова. – К.: Університет «Україна», 2015. – 22 с. | 22 | – |