Кафедра соціальної роботи і педагогіки
Посада: доцент кафедри
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Досвід роботи: 13 років у вищій школі
Відомості про вищу освіту
У 1998 році закінчила Київський міжрегіональний інститут удосконалення вчителів імені Бориса Грінченка за спеціальністю «Соціальна педагогіка» (диплом із відзнакою ЛА № 000488). У 2002 році закінчила Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти Академії педагогічних наук України за спеціальністю «Психологія» (диплом КВ №21000146).
Відомості про підвищення наукової кваліфікації
Кандидат психологічних наук з 2008 року. Дисертацію на тему “Особливості розумового розвитку молодших школярів залежно від мотивації учіння” захистила 3 липня 2008 р. у спеціалізованій раді К26.453.02 Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (диплом ДК №049288).
Відомості про підвищення професійної кваліфікації
– Український науково-методичний центр практичної психології та соціальної роботи та Центральний інститут післядипломної освіти, модулі «Теорія і практика психологічного сімейного консультування», «Психолого-педагогічна та соціальна підтримка дітей з особливими потребами;
– Державний інститут проблем сім’ї та молоді, програма підготовки консультантів телефонної лінії довіри;
– Національна асамблея інвалідів України, програми «Сприяння інтеграційній політиці та послугам для людей з інвалідністю в Україні»; «Якісний догляд за особами з ушкодженням хребта та спинного мозку в гострий період травми»;
– Міжуніверситетський центр консультативної психології проф. О.Ф. Бондаренка;
– Міжнародний конгрес «Психотерапия, практическая и консультативная психология: сплетенье судеб»;
– Курси підвищення кваліфікації в Київському національному лінгвістичному університеті (сертифікат серія ПК №0188, квітень 2018 року (3 кредити, 90 годин), (реєстраційний номер 37/18)
Модуль 1: «Якість вищої освіти у контексті вимог до акредитації освітніх програм: роль викладачів», 25-31 травня 2021, Свідоцтво №04635922/000702-21, загальний обсяг – 1 кредит;
Модуль 2: «Якість вищої освіти у контексті вимог до акредитації освітніх програм: роль гарантів», 01-07 червня 2021, Свідоцтво №04635922/000822-21, загальний обсяг – 1 кредит.
– Міжнародний навчальний табір м. Шабла, Болгарія, період навчання 3.07-14.07.2021. Загальна кількість годин – 50.
Основні етапи педагогічної діяльності у вищих закладах освіти III-IV рівня акредитації
09.09.2003 р. – 31.08.2006 р. – викладач кафедри соціальної роботи Університету «Україна»;
04.09.2006 р. – 26. 08.2010 р. – ст. викладач кафедри педагогіки Київського національного лінгвістичного університету;
01.09.2010 р. по теперішній час – доцент кафедри соціальної роботи Університету «Україна».
Нагороди і відзнаки
Нагороджена грамотами та дипломами Головного управляння освіти м. Києва, Українським науково-методичним центром практичної психології та соціальної роботи , Державним інститутом проблем сім’ї та молоді, адміністраціями Центру спеціалізованих соціальних служб для молоді Оболонського району м. Києва, управлінням освіти в Оболонській районній у місті Києві державної адміністрації, керівництвом Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна».
Викладає дисципліни
- Соціологія і психологія дитинства
- Консультування в соціальній роботі
- Соціально-педагогічна робота з дітьми з інвалідністю
- Основи інклюзивної освіти
- Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі
- Психологія і соціологія інвалідності
- Моделювання процесів професійної реабілітації
Галузь наукових інтересів
1. Психологія аномального розвитку особистості
2. Корекція особистісного розвитку
3. Проблема самодетермінованої поведінки особистості
Участь у наукових конференціях
- Психічне здоровя людини: фрактальний і системно-синергетичний підходи // “Ad orbem per linguas. До світу через мови”. Матеріали Міжнародної науково-практичної відеоконференції “Наративи сучасної України у світовій геополітиці”, 18–19 травня 2023 року. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2023. 552 с.
- Звітна науково-практична конференція Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАП України «Розвиток педагогічної науки і практики в умовах воєнного і повоєнного часу» (м. Київ, 14-23 березня 2023р.),
- Копінг-поведінка людини в ситуації надзвичайної події .// Надзвичайна подія: соціальні, психологічні, суспільні виміри [Електронний ресурс]: матер. круглого столу 27.06.2022 р. / упорядник В.М. Духневич. –К.: ІСПП НАПН України, 2022. 48 с. Режим доступу: http://psylpr.at.ua/Materials/ks-materiali-2022.pdf
- Характер психологічних навантажень на сім’ю в умовах кризових ситуацій // “Ad orbem per linguas. До світу через мови”. Матеріали Міжнародної науково-практичної відеоконференції “Україна у транскультурному й мультимодальному світі”, 25 травня 2022 року. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2022. 480 с.
- Учасник міжнародних конференцій «Social Welfare: interdisciplinary approach» (Шяуляй, Літва), «Актуальні проблеми практичної психології» (Херсон, Україна).
Перелік наукових праць за останні роки
- Базиленко А.К., Іванова І.Б., Кириленко В.Г., Кондукоцова Н.В.Навчання в інклюзивному освітньому середовищі // Рекомендації студентам щодо активного навчання в умовах онлайн-освіти: Навчально-методичний посібник. К.: Університет «Україна», 2020. 85 с.
- Кириленко В.Г. Консультативні практики в соціальній роботі : навч.-метод. посіб. К.: Університет «Україна», 2020. 357 с. ISBN 978-966-388-602-2
Основні наукові праці
1. Проблеми адаптації школярів до навчання при зміні соціального середовища / Теоретичні питання культури, освіти та виховання /збірн. наук. праць, вип. 39. – К.: КНЛУ, 2009. – С. 125-127. (фахове видання).
2. Формування художньо-естетичної культури старшокласників на уроках української та зарубіжної літератури і в позаурочний час / Наукові записки: педагогічні, психологічні науки та соціальна робота /за заг. ред. В. С. Брюховецького. – К.: НаУКМА, 2009. т. 97. – С. 31-36 (фахове видання).
3. Психолого-педагогічні умови подолання і попередження агресивності молодших школярів / Актуальні проблеми практичної психології : Збірник наукових праць. Частина 1. – Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2010. – С.186-189 (фахове видання).
4. Методичні рекомендації з психології формування мотивації учіння та підвищення розумового розвитку молодших школярів. – К.: КНЛУ, 2010. – 88 с.
5. Основи корекційної педагогіки в кредитно-модульній системі : Навч. посібник. – К., Освіта України, 2011. – 290 с.
6. Проблема агресії молодших школярів на сучасному етапі в теорії та практиці cоціальної роботи // Освіта регіону, № 5, 2011. – С. 135-140 (фахове видання).
7. Особливості соціально-педагогічної роботи в навчальних закладах із агресивними школярами / Актуальні проблеми навчання та виховання людей із особливими потребами : Збірник наукових праць. – К.: Університет «Україна», 2011. – С. 201-207 (фахове видання).
8. Психолого-педагогічні умови подолання і попередження агресивності молодших школярів // Актуальні проблеми практичної психології. Збірник наукових праць. Частина 1. – Херсон, ПП Вишемирський В.С., 2012. – С. 186-189.
9. Особливості соціально-педагогічної роботи в навчальних закладах // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами: збірник наукових праць. – К.: Університет «Україна». – 2013. – №9(11). – С. 201-208.
10. Проблема переживання відчуття самотності у підлітковому віці // Освіта регіону: Психологія, політологія, комунікації. – К., 2015.
11. Основи дефектології : Навч-посіб. і рекомендації з вивчення дисципліни для студентів КНЛУ спеціальності «Психологія». – К.: Вид-во «Гарант СВ», 2015.
Перелік наукових праць
№ з/п | Назва | Характер роботи | Вихідні дані | Обсяг стор. | Співавтори |
1 | Проблема переживання відчуття самотності у підлітковому віці | стаття | Освіта регіону. – 2015. – №1. – К., С. 82-90. (фаховевидання) | 12 | Хасанова Т. |
2 | Peculiarities of Social and Labor Rehabilitation of Women Bringing Up Sickly Children and Children with Disabilities | стаття | Development Prospects of the System of Vocational Rehabilitation of People with Disabilities. Experience of Lithuania and Ukraine, Šiauliai, 2015. – рр. 141-151. | 10 | |
3 | Social and Psychological Support for Children with Chronic Illnesses and Disabilities in Terms of Out-of-school Educational Institutions in Ukraine | стаття | International Forum for Education / Early Support for a Child with a Disability in the Polish and International Perspective, 2015, No. 8. – рр. 197-210. | 13 | |
Навчальні посібники, методичні рекомендації | |||||
4 | Методичні матеріали та рекомендації до дисципліни «Соціальна робота в громаді» [для студентів і слухачів Відкритої вищої школи політичного лідера Університету «Україна»] | метод. реком. | К.: Університет ”Україна”, 2011. – 116 с. | 116 | |
5 | Психологія | метод посібн. | К.: КНЛУ, 2013. | 77 | Лопушанська Н.К |
6 | Основи дефектології : навчальний посібник і рекомендації з вивчення дисципліни для студентів КНЛУ спеціальності «Психологія» | навчальний посібник | К.: Вид-во «Гарант СВ», 2015. | 164 | |
Участь у конференціях, міжнародних симпозіумах, семінарах | |||||
7 | Міжнародний конгрес «Психотерапія. Практична і консультативна психологія: сплетіння долей» | Київ, жовтень 2012. | |||
8 | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі : тези доповідей Дванадцятої міжнародної наук.-практ. конф. | К.: Університет ”Україна”, листопад, 2012. | |||
9 | Всеукраїнський науково-практичний семінар «Роль психології та соціології у розвитку системи вищої освіти» | м. Ірпінь, 29 листопада 2012. | |||
10. | Україна і світ: діалог мов та культур // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції | тези | К.: Вид. центр КНЛУ, 3-5 квітня 2013 р. – С. 597-599 | 3 | |
11 | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції ООН про права інвалідів: тези доповідей Чотирнадцятої міжнародної наук.-практ. конф. | К.: Університет «Україна», 20-21 листопада 2014 р. – С. 192-194 | 3 | Шерстньова С.С. | |
12 | Психолого-педагогічні технології самодетермінації професійного становлення особистості | ІХ міжнародна науково-практична конференція «Духовність у становленні та розвитку особистості», м. Чернівці, 14-15 травня 2015 р. | |||
13 | Характеристика основних складових професійної компетенції студентів спеціальностей «Соціальна робота» та «Психологія» | тези | Україна і світ: діалог мов та культур // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 1-3 квітня 2015 р. – К.: Вид. центр КНЛУ. | 2 | |
14 | До питання самодетермінації особистісного розвитку | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції ООН про права інвалідів: Чотирнадцята міжнародна наук.-практ. конф., Київ, 18-19 листопада 2015 р. – К.: Університет «Україна», С. 118-120 | 4 | ||
15 | Особливості соціально-трудової та психологічної реабілітації жінок, які виховують часто хворіючих дітей та дітей з інвалідністю | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції ООН про права інвалідів: Чотирнадцята міжнародна наук.-практ. конф., Київ, 18-19 листопада 2015 р. – К.: Університет «Україна», С. 120-123 | 4 | ||
16 | Визначення особливостей психічного розвитку дітей дошкільного віку з розладами аутичного спектру | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції ООН про права інвалідів: Чотирнадцята міжнародна наук.-практ. конф., Київ, 18-19 листопада 2015 р. – К.: Університет «Україна», С. 155-157 | 3 | Тетерська Я. | |
17 | Теоретичне обгрунтування впливу учбової прокрастинації та відчуття самотності на професійне та особисте самовизначення сучасної молоді | Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації конвенції ООН про права інвалідів: Чотирнадцята міжнародна наук.-практ. конф., Київ, Університет «Україна», 18-19 листопада 2015 р. – К.: Університет «Україна», С. 162-164. | 3 | Хасанова Т. | |
18 | Social and Psychological Support for Children who are Often Ill, Children and Children with disabilities in Terms of After-school Educational Institution | Міжнародна конференція «Помощь в развитии ребенка-инвалида и детей «группы риска» в польской и международной перспективе», г. Зелена-Гура, 21-22 вересня 2016 р. |