Кафедра психології
Посада: професор кафедри
Науковий ступінь: доктор психологічних наук
Вчене звання: професор
Досвід роботи: 27 років
Біографія
Народилася 24 червня 1970 року в м. Кам’янець-Подільський Хмельницької області.
Відомості про вищу освіту
У 1992 році закінчила з відзнакою Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут ім. В.П. Затонського за спеціальністю «Математика і отримала кваліфікацію: вчитель математики, інформатики та обчислювальної техніки.
Відомості про підвищення наукової кваліфікації
У 2001 році в Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова присуджено науковий ступінь кандидата психологічних наук зі спеціальності «Педагогічна та вікова психологія».
У 2007 році присвоєно вчене звання доцента кафедри загальної та практичної психології.
У 2016 році в Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова захистила дисертацію за спеціальністю «Педагогічна та вікова психологія» та здобула науковий ступінь доктора психологічних наук.
У 2019 році в Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова присвоєно вчене звання професора кафедри теоретичної та консультативної психології.
Нагороди:
1) 2005-2007 р. Отримувала стипендію Кабінету Міністрів України для молодих вчених.
2) 2008 р. Нагороджена Почесною грамотою МОНУ за багаторічну сумлінну працю, значний особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів, плідну науково-педагогічну діяльність.
3) 2018 р. Відзначена ювілейною медаллю «180-річчя НПУ імені М.П. Драгоманова» за вагомий внесок у підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі психології.
4) 2020 р. Відзначена медаллю «За наукові досягнення ім. Г.С. Костюка» за багаторічну сумлінну працю.
Основні етапи діяльності
З 2016 року працювала в Національному педагогічному університеті ім. М. П. Драгоманова на посаді професора.
Викладає дисципліни:
- Вікова психологія
- Експериментальна психологія
- Психодіагностика
- Методика та організація наукових досліджень в психології
- Методика викладання психології
Сфера наукових інтересів
Психологія розвитку здобувачів вищої освіти
Scholar_Google: | https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=UXC10owAAAAJ |
Researcher ID: | https://publons.com/researcher/1763154/liubov-spivak/ |
ORCID ID: | http://orcid.org/0000-0002-3653-5432 |
Перелік наукових та навчально-методичних праць
І. Наукові праці, опубліковані до захисту докторської дисертації | ||||||
№ з/п | Назва | Характер роботи | Вихідні дані | Обсяг (стор.) | Прізвища співавторів | |
1. | Характеристика особливостей «Я-образу» молодших школярів із труднощами у навчанні | стаття
(фахова) |
Психологія: зб. наук. праць. 1998. Вип. ІІ. (МО України, НПУ ім. М.П.Драгоманова). С. 60-64. | 5 | ||
2. | Особливості шкільної тривожності молодших школярів із труднощами у навчанні | стаття
(фахова) |
Психологія: зб. наук. праць. 1998. Вип. ІІІ. (МО України, НПУ ім. М.П.Драгоманова). С. 132-136. | 5 | ||
3. | Особливості «Я-концепції» молодших школярів з труднощами у навчанні | тези доповіді | Вісник Харківського державного університету № 439. Матеріали ІІІ Харківських Міжн. психол. читань «Особистість і трансформаційні процеси у суспільстві. Психолого-педагогічні проблеми сучасної освіти». 1999. Ч.3. С. 147-149. | 3 | ||
4. | Самопізнання у молодшому шкільному віці як умова формування «Я-образу» | тези доповіді | Зб. статей за матеріалами наук. конф., присвяченої 100-річчю від дня народження П.Р. Чамати «Психологія самосвідомості: минуле, сучасний стан та перспективи дослідження». Київ: «Любіть Україну», 1999. С. 80-81. | 3 | ||
5. | Проблема неуспішності у навчанні молодшого школяра | стаття
(фахова) |
Психологія: зб. наук. праць. 1999. Вип. І (4). (МО України, НПУ імені М.П. Драгоманова). С. 113-115. | 3 | ||
6. | Корекція «Я-концепції» невстигаючих учнів початкових класів | стаття
(фахова) |
Психологія: зб. наук. праць. 2000. Вип. І (8). (МО України, НПУ імені М.П. Драгоманова). С. 160-169. | 10 | ||
7. | Стан висвітлення проблеми «Я-концепція» у психологічній літературі | стаття | Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Серія соціально-педагогічна. Вип. 2. Соціальна робота у сфері освіти: проблеми професійної підготовки та діяльності. Кам’янець-Подільський: КПДПУ, інформ.-видавничий відділ, 2000. Т. 1. С. 206-210. | 5 | ||
8. | Психологічні чинники формування «Я-концепції» особистості | стаття
(фахова) |
Зб. наук. праць № 20. Част. ІІ. Хмельницький: Вид-во Національної академії ПВУ, 2002. С. 259-264. | 5 | ||
9. | Боротьба за українізацію освіти в Наддніпрянській Україні у 1905-1907 роки | стаття | Історія педагогіки у структурі професійної підготовки вчителя: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Серія соціально-педагогічна. 2002. Вип. 3. Т. 2. С. 115-119. | 5 | ||
10. | Психологічні особливості «Я-концепції» молодших школярів з труднощами у навчанні | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів і аспірантів, присвяченої 85-й річниці Української національно-демократичної революції, 15-16 квітня 2002 року: В 2-х т. Т.2. Кам’янець-Подільський: КПДПУ, інформ.-видавничий відділ, 2002. С. 150-151. | 2 | ||
11. | Психологічні особливості взаємозв’язку неуспішності в навчальній діяльності та емоційно-оцінної складової «Я-концепції» молодших школярів | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського державного університету: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів і аспірантів. Вип. 2. В 2-х т. Т.2. Кам’янець-Подільський: КПДУ, інформаційно-видавничий відділ, 2003. С. 189-191. | 3 | ||
12. | Інтеграція медицини та психології як одна з умов формування позитивної «Я-концепції» в молодших школярів з труднощами у навчанні | тези доповіді | Четверта міжнародна науково-практична конференція «Культура здоров’я як предмет освіти»: зб. наук. праць. Херсон: Персей, 2004. С. 257-260. | Фочук Ф.А. | ||
13. | Особливості механізмів формування «Я-образу» в молодших школярів із труднощами у навчанні | тези доповіді | Наук. праці Кам’янець-Подільського державного університету: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів і аспірантів. Вип. 3. В 3-х т. Т.3. Кам’янець-Подільський: КПДУ, інф.-видавничий відділ, 2004. С. 201-203. | 3 | ||
14. | Проблема співвідношення між поняттями «Я-концепція» та «Я-образ» особистості у психології | стаття | Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Формування парадигми самосвідомості у психологічній науці : зб. наук. праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. 2004. Вип. 30. С. 193-198. | Романова О.В. | ||
15. | Психологічні особливості формування «Я-образу» в молодших школярів з нормальним інтелектуальним розвитком та розумово відсталих | стаття | Педагогічне Поділля: зб. наукових праць КПДУ. Серія соціально-педагогічна. 2005. Вип. 4. Т. 1. С. 171-180. | 10 | ||
16. | Спілкування з ровесниками як фактор формування «Я-образу» молодших школярів | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського державного університету: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів і аспірантів. Вип. 4. В 3-х т. Кам’янець-Подільський: КПДУ: ред.-видавничий відділ, 2005. Т.2. С. 223-224. | 2 | ||
17. | Психологічні особливості становлення професійної самосвідомості майбутніх психологів в процесі їх навчання | стаття | Проблеми освіти. Другий спец. випуск / Кол. авт. Київ: Науково-методичний центр вищої освіти МОН України, Вінницький соціально-економічний інститут відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», 2005. С. 123-127. | Михальська С.А. | ||
18. | Особливості психологічної готовності майбутнього вчителя до особистісно-орієнтованого навчання | стаття
(фахова) |
Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія: зб. наук. праць. 2005. Вип. 244. С. 25–31. | Гаврилов О.В. | ||
19. | Особливості взаємозв’язку між складовими «Я-концепції» молодших школярів з труднощами в навчальній діяльності та факторами їх неуспішності | стаття
(фахова) |
Наукові записки Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2005. Вип. 26, в 4-х т., т.1. С. 311-316. | Гаврилов О.В. | ||
20. | Динаміка формування уявлень про власне «Я» у невстигаючих школярів | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. 2006. № 10(34). С. 142-149. | 8 | ||
21. | С. Русова та українізація освіти в Україні | стаття | Просвітницька діяльність Софії Русової: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія соціально-педагогічна. 2006. Вип. V. Т.1. С. 45-51. | 7 | ||
22. | Особливості формування компетентності соціальних педагогів в процесі їх професійної підготовки | стаття | Проблеми освіти. Третій спец. випуск/ Кол. авт. Київ: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, Вінницький соціально-економічний інститут Університету «Україна», 2006. С.154-159. | Сербалюк Ю.В.
|
||
23. | Психологічні особливості формування морального «Я» як регулятора поведінки молодших школярів | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського державного університету: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів і аспірантів. Вип. 5. В 3-х т. Кам’янець-Подільський: КПДУ: ред.-видавничий відділ, 2006. Т.3. С.40-41. | 2 | ||
24. | Психологічні аспекти корекційної роботи, спрямованої на формування позитивної «Я-концепції» у молодших школярів з інтелектуальною недостатністю | стаття | Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського державного університету: Серія соціально-педагогічна. 2006. Вип. VІ. С. 285-288. | 4 | ||
25. | Порушення мотиваційного блоку учбової діяльності як чинник неуспішності молодших школярів | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського державного університету: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів і аспірантів. Вип. 6. В 3-х т. Кам’янець-Подільський: КПДУ: ред.-видавничий відділ, 2007. Т.3. С. 96-97. | 2 | ||
26. | Кроскультурні дослідження проблеми інтеграції дітей з особливостями психофізичного розвитку у загальноосвітні навчальні заклади | стаття | Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського державного університету: Серія соціально-педагогічна. 2007. Вип. VІІ. С. 89-91. | 3 | ||
27. | Онтогенетичний аспект взаємозв’язку між національною самосвідомістю і духовністю особистості | стаття
(фахова) |
Наукові записки Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2007. Т. ІХ, част. 5. С. 389-393. | 5 | ||
28. | Самооцінка як джерело створення «Я-концепції» особистості | стаття | Наукові праці Кам’янець-Подільського державного університету. Серія: психологічні науки. 2007. Вип. 1 С. 199-202. | Мельник Л.П., Славіна Н.С. | ||
29. | Особливості взаємозв’язку між самоконтролем в учбовій та поведінковій діяльності молодших школярів | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів, присвяченої 90-річчю Кам’янець-Подільського нац. ун-ту. Вип. 7. У 5-ти т. Кам’янець-Подільський: КПНУ імені Івана Огієнка, 2008. Т.4. С. 33 | Гудима О.В. | ||
30. | Особливості використання інформаційних технологій у процесі вивчення навчальної дисципліни «Математичні методи в психології» студентами психологічних спеціальностей | стаття | Сучасні освітні технології навчання у вищій школі: теорія і практика: наук. зб. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2008. С. 353-362. | 10 | ||
31. | Особливості формування самоконтролю в поведінковій діяльності молодших школярів з низьким рівнем навчальних досягнень | стаття | Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2008. Вип. 2. С. 324-332. | 9 | ||
32. | Формування «Я-концепції» особистості в контексті створення основ позитивного (валеогенного) мислення | стаття | Вісник Кам’янець-Подільського національного університету. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2008. Вип. 6. С. 290-292. | 3 | ||
33. | Психологічні особливості поведінкової складової «Я-концепції» молодших школярів з труднощами у навчанні | стаття | Вісник Кам’янець-Подільського національного університету. Корекційна педагогіка і психологія. 2008. Вип. 1. С.163-169. | 7 | ||
34. | Особливості використання проективних методів дослідження «Я-концепції» особистості в молодшому шкільному віці | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. Івана Огієнка: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів. Вип. 8. У 5-ти т. Кам’янець-Подільський: КПНУ імені Івана Огієнка, 2009. Т.5. С.36-37. | Гудима О.В. | ||
35. | Особливості становлення національної ідентичності в юнацькому віці | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2009. Вип. 4. С. 410-418. | 10 | ||
36. | Особливості становлення національної самосвідомості майбутніх фахівців у галузі корекційної освіти в процесі їх професійної підготовки | стаття | Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. 2009. Вип. ХІІ. Серія: соціально-педагогічна. С. 114-117. | 4 | ||
37. | Дослідження орієнтованості майбутніх педагогів на моделі взаємодії з дітьми | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2009. Вип. 6. Ч. 1. С. 76-86. | Гаврилов О. В. | ||
38. | Особливості національної самосвідомості майбутніх психологів на першому році їх навчання у вищому навчальному закладі | стаття
(фахова) |
Актуальні проблеми психології: Психологія навчання. Медична психологія. 2009. Т. Х, Вип. 14. С. 288-297. | Шахрай Д. В. | ||
39. | Методологічні засади тестування як значуща умова високої якості оцінювання навчальних досягнень студентів у виші | стаття | Тестування як метод педагогічного контролю успішності студентів: науково-методичний збірник. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2010. С. 4-10. | 7 | ||
40. | Динамічні особливості розвитку національних уявлень про себе в майбутніх психологів у процесі їх професійної підготовки | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. 2009. № 28 (52). С. 201-207. | 7 | ||
41. | Витоки національної психології | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2010. Вип. 7. С. 684-692. | 9 | ||
42. | Феномен «національної самосвідомості» у вітчизняній психологічній науці | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів. Вип. 9. У 5-ти т. Кам’янець-Подільський: КПНУ імені Івана Огієнка, 2010. Т. 4. С. 61-62. | 2 | ||
43. | Проблема співвідношення між феноменами «національна самосвідомість» та «етнічна самосвідомість» у психології | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. 2010. Вип. 8. С. 592-601 | 10 | ||
44. | Психологічний тренінг як важливий засіб оптимізації національної самосвідомості в студентської молоді | тези доповіді | Психологічний тренінг у мистецтві, культурі, освіті: зб. наук. праць Всеукраїнської наук.-практ. конф. Київ-Херсон: Просвіта, 2010. С. 43- 48. | Долинська Л.В. | ||
45. | Вивчення особливостей національної самосвідомості особистості юнацького віку в сучасних вітчизняних психологічних дослідженнях | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. 2011. № 34 (58). С. 94-99. | 6 | ||
46. | Проблема співвідношення між феноменами «національна самосвідомість» і «національна ідентич-ність» у психолого-соціологічній проекції | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2011. Вип. 13. С. 445-454. | 10 | ||
47. | Психологічні особливості впливу національної самосвідомості на професійне становлення майбутніх фахівців | стаття
(фахова) |
Вісник післядипломної освіти: зб. наук. праць. 2011. Вип. 3(16). С. 469-474. | 6 | ||
48. | Особливості становлення наукової думки про самосвідомість особистості у філософсько-психологічному історіогенезі | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2011. Вип. 14. С. 757-766. | 10 | ||
49. | Стан вивчення проблеми національної ідентичності студентської молоді у вітчизняній психологічній науці | стаття | Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. праць РДГУ. 2011. Вип. 1. С. 110-112. | Піонтковська Д.В. | ||
50. | Розвиток філософських й психологічних ідей про національну та етнічну самосвідомість у зарубіжній науці ХVІІІ – початку ХХ ст. | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2012. Вип. 15. С. 625-635. | 9 | ||
51. | Наукові позиції вчених теоретичної та консультативної психології про розвиток національної й етнічної самосвідомості | стаття
(фахова) |
Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент зб. наук. праць. 2012. Вип. 9. С. 86-93. | 8 | ||
52. | Історичний екскурс наукових поглядів на конструкти «національна самосвідомість» та «етнічна самосвідомість» особистості (2 пол. ХХ– початок ХХі ст.) | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2012. Вип. 16. С. 772-780. | 9 | ||
53. | Особливості взаємозв’язку між пошуками сенсу життя та становленням національної ідентичності в юнацькому віці | тези доповіді | Матеріали ІV Міжнародної наук.-практ. конф. [«Актуальні проблеми психології особистості та міжособистісних взаємин»], (Кам’янець-Подільський, 22-23 травня 2012 р.) / МОН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Кам’янець-Подільський нац. ун-т ім. Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський: «Медобори-2006», 2012. С. 317-319. | Співак Д.В. | ||
54. | Специфіка змісту та структури національної самосвідомості особистості у психологічній науці | стаття | Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України та ДВНЗ «Запорізький національний університет». 2012. № 1. С. 73-77. | 5 | ||
55. | Психологічні передумови становлення самосвідомості особистості в юності | стаття
(фахова) |
Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія: Зб. наук. праць. 2012. Вип. 627. С. 141-149. | 9 | ||
56. | Специфіка генезису самосвідомості особистості в юності | тези доповіді | Матеріали Міжн. наук.-практ. конф. [«Інтеграційні можливості сучасної психології та шляхи її розвитку»], (Запоріжжя, 10-12 жовтня 2012 р.) / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Запорізький національний ун-т, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Ін-т соціальної та політичної психології НАПН України, Institute of Sociology Jagiellonian University Krakov, «Aurel Vlaicu» University of Arad Romania. Запоріжжя: ЗНУ, 2012. С. 24-25. | Долинська Л.В. | ||
57. | Проблема національної ідентичності особистості у просторі вікової психології | стаття
(фахова) |
Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України «Наука і освіта». Психологія. 2012. № 6. С. 194-198. | 5 | Піонтковська Д.В. | |
58. | Аксіологічні витоки розвитку національної самосвідомості особистості в юності | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. 2012. № 39 (63). С. 9-16. | 7 | ||
59. | Психологічні механізми розвитку національної самосвідомості особистості в юності | стаття
(фахова) |
Вісник Чернігівського національного педагогічного університету 2012. Т. 1. Вип. 103. С. 138-142. (Серія: Психологічні науки). | 5 | ||
60. | Особливості становлення самосвідомості студентської молоді у процесі професійної підготовки | моногра-фія | Кам’янець-Подільський: «Медобори-2006», 2012. 106 с. | Михальська С.М., Михальський А.В. | ||
61. | Особливості становлення когнітивного компонента у структурі національної самосвідомості студентів – майбутніх корекційних педагогів | стаття | Актуальні питання корекційної освіти (пед. науки): зб. наук. праць. – Вип. ІІІ. 2012. – С. 372-377. | 6 | ||
62. | Значимость национальной самоидентичности в юношеском возрасте | тези доповіді (зарубіжна конф.) | Материалы 4-й Международной научной конференции [«Современные проблемы теоретической и прикладной психологии»], (Армения, г. Ереван, 25-27 октября 2013 г.) / Ереванский государственный университет, факультет философии и психологии. Ереван, 2013. С. 360-362. | 3 | Піонтковська Д.В. | |
63. | Вікова динаміка емоційно-ціннісного ставлення особистості до себе як до представника української нації в юності | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2013. Вип. 22. С. 540-550. | 11 | ||
64. | Методологічна парадигма дослідження розвитку національної самосвідомості особистості в юності | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. 2013. № 42 (66). – С. 135-141. | 7 | ||
65. | Вікова динаміка національної саморефлексії особистості в юності | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2014. Вип. 23. С. 585-595. | 10 | ||
66. | Вікова динаміка національного самоствердження особистості в юності | стаття
(фахова) |
Психологічні перспективи. 2014. Вип. 24. С. 307-318. | 12 | ||
67. | Становлення національно-особистісних цінностей як умова розвитку національної самосвідомості юнацтва | стаття | Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / [редкол.: А.І. Шинкарюк (відп. ред.) та ін.]. Вип. 6. Серія: Психологічні науки. 2014. С. 172-180. | 9 | ||
68. | Psychological Foundations for the Development of the Young Person’s National Self-Consciousness | стаття в зарубіж-ному журналі | European Applied Sciences. Germany (Stuttgart), January. 2014. № 1. P. 94-96. | 3 | ||
69. | Вікова динаміка національної самоідентичності особистості в юності | стаття
(фахова) |
Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. «Психологія». 2014. Вип. 49. С. 145-153 | Піонтковська Д.В. | ||
70. | Возрастная динамика становления культурных ценностей группового уровня у юношества | стаття
(іноземна фахова)
|
Психологический журнал. Минск, 2014. № 3-4 (41-42). С. 72-76. http://elib.bsu.by/handle/123456789/147319 | 5 | ||
71. | Вікова динаміка національної самореалізації особистості в юності | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2015. Вип. 27. С. 546-557. | 12 | ||
72. | Психологічна модель ґенези національної самосвідомості особистості в юності | стаття
(фахова) |
Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія: зб. наук. праць. 2015. Вип. 742. С. 154-162. | 9 | ||
73. | Концепція об’єктивації національного «Я» особистості в юності | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць ДВНЗ «Запорізький національний університет» та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2015. № 1 (7). С. 183-189. | 7 | ||
74. | Феноменальне поле національної самосвідомості | тези доповіді | Матеріали VІІ Міжн. наук.-практ. конф. [«Актуальні проблеми психології особистості та міжособистіс-них взаємин»], (Кам’янець-Подільський, 23 квітня 2015 р.) / МОН України, Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, КПНУ імені Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2015. С. 34-36. | 3 | ||
75. | Психологічні особливості становлення самосвідомості особистості в юнацькому віці | тези доповіді | Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: зб. за підсумками звітної наук. конф. викладачів, докторантів і аспірантів. Вип. 14. У 5-ти т. Кам’янець-Подільський: КПНУ ім. Івана Огієнка, 2015. Т. 1. С. 154. | 1 | ||
76. | Інтегративно-ціннісна парадигма як методологічний засіб вивчення ґенези національної самосвідомості особистості в юності | тези доповіді | Матеріали ІІ Міжн. наук.-практ. інтернет-конф. [«Особистість і суспільство: методологія та практика сучасної психології»], (Луцьк, 18 травня 2015 р.) / МОН України, Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки. Луцьк: ПП Іванюк В.П., 2015. С. 24-26. | 3 | ||
77. | Концепція синергійності національного аутостереотипу та реальної й ідеальної модальностей національного «Я» особистості в юності | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. 2015. № 1 (46). С. 254-260. | 7 | ||
78. | Змістові та процесуальні аспекти психологічного супроводу розвитку національної самосвідомості особистості в юності | стаття
(фахова) |
Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія». 2015. Вип. 1. С. 193-204. | 12 | ||
79. | Психолого-педагогічні технології розвитку національної самоповаги студентів у навчально-виховному процесі вишу | тези доповіді | Особистісно-професійний розвиток майбутнього фахівця в освітньому просторі вишу: проблеми та перспективи: зб. матеріалів регіонального науково-практичного семінару (25 вересня 2015 р., м. Кам’янець-Подільський). Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2015. С. 66-67. | 2 | ||
80. | Особливості застосування інформаційних технологій у процесі викладання навчальної дисципліни «Математична статистика» майбутнім психологам | тези доповіді | Актуальні проблеми експериментальної психології: досвід та перспективи, на пошану професора А.І. Шинкарюка та до Дня народження Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 28 жовтня 2015 р.: Матеріали Круглого столу з міжн. участю. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2015. С. 113-115. | 3 | ||
81. | Динаміка розвитку національної самосвідомості юнацтва в умовах психологічного супроводу | стаття
(фахова) |
Вісник Одеського національного університету. Серія : Психологія. Т. 20. Вип. 4 (38), част. 1. С. 131-140. | 10 | ||
82. | Вікова динаміка національної аффіліації особистості в юності | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. 2015. Вип. 30. С. 612-621. | 10 | ||
83. | Концепція національної самототожності особистості в юності | стаття
(іноземна фахова)
|
Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2015. III (36), Issue 74. P. 91-95. | 6 | ||
84. | Психологія розвитку національної самосвідомості особистості в юності | моногра-фія | Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня Рута», 2015. 300 с. | 300 | ||
ІІ. Наукові праці, опубліковані після захисту докторської дисертації |
||||||
85. | Характеристика синергійності національного аутостереотипу та реальної (ідеальної) модальності національного «Я» особистості в юності | стаття
(фахова)
|
Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки : зб. наук. праць. 2016. № 4 (49). С. 120-127. | 8 | ||
86. | Вікова динаміка національної саморефлексії юнацтва за показником «рідна мова» | стаття
(фахова) |
Психологія : реальність і перспективи : зб. наук. праць Рівненського державного гуманітарного університету. 2016. Вип. 7. С. 210-214. | 5 | ||
87. | Особливості ґенези самосвідомості особистості в ранній юності | тези доповіді | Особистість у соціальному, віковому та клінічному вимірі сучасного життя: зб. наук. статей гол. ред Ж.П. Вірна. Луцьк: Вежа-Друк, 2016. С. 330-334. | 5 | ||
88. | Стратегії учіння у вищому навчальному закладі: психологічний аспект | тези доповіді | Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців : зб. наук. праць за матеріалами VІ Всеукраїнської наук.-практ. конф. (20-21 квітня 2016 р., м. Хмельницький). Хмельни-цький : ХНУ, 2016. С. 58-59. | Гоцуляк Н.Є. | ||
89. | Емоційно-ціннісні прояви національної самосвідомості особистості | тези доповіді | Матеріали VІІІ Міжн. наук.-практ. конф. [«Актуальні проблеми психології особисто-сті та міжособистісних взаємин»], (Кам’янець-Подільський, 23 квітня 2016 р.) / МОН України, Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, КПНУ імені Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2016. С. 68-70. | 3 | ||
90. | Особливості експериментального дослідження чинників розвитку чуйності як якості особистості молодшого школяра | тези доповіді | Актуальні проблеми експериментальної психології: досвід та перспективи, на пошану професора А.І. Шинкарюка та до 100-річчя заснування Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 12 жовтня 2016 р.: Матеріали ІІ Круглого столу з міжн. участю. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2016. С. 82-84. | Порохняк Д.В. | ||
91. | Знання вікових особливостей розвитку молодших школярів як конструкт професій-ної культури вчителя початкових класів | тези доповіді | Професійна культура фахівця: сутність, реалії, перспективи : матеріали ІІ Міжн. наук.-практ. конф. (23-24 листопада 2016 р., м. Суми). Суми, 2016. С. 110-111. | Гоцуляк Н.Є. | ||
92. | Психолого-педагогічні технології розвитку національної гідності студентів коледжів у процесах їх навчання і виховання | тези доповіді | Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму : зб. наук. праць за матеріалами Міжн. наук.-практ. конф. (24-25 квітня 2017 р., м. Кам’янець-Подільський). Вип. 2. Кам’янець-Подільський : «Аксіома», 2017. С. 209-211. | 3 | ||
93. | Розвиток національної самосвідомості студентської молоді в умовах технологічно-інформаційного простору | тези доповіді | Авіаційна та екстремальна психологія у контексті технологічних досягнень : зб. наук. праць за матеріалами Міжн. наук.-практ. конф. (25-26 травня 2017 р., м. Київ). Київ : Аграр Медіа Груп, 2017. С. 260-263. | 3 | ||
94. | Динаміка розвитку національної самосвідомості та національної самоідентичності студентської молоді після суспільно-політичних трансформацій | стаття
(фахова) |
Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки : зб. наук. праць. К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. № 6 (51). С. 196-202. | Піонтковська Д. В. | ||
95. | Застосування особистісно-орієнтованих технологій у процесі навчання акмеології як чинник розвитку особистості майбутніх психологів | тези доповіді | Психологічне забезпечення інноваційних технологій підготовки фахівців у освітньо-професійному просторі вишу : зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнського наук.-практ. семінару (19 травня 2017 р., м. Кам’янець-Подільський). Кам’янець-Подільський : Медобори, 2017. С. 50-51. | 3 | ||
96. | Психолого-педагогічні умови розвитку національної самосвідомості в студентської молоді | тези доповіді | Актуальні проблеми практичної психології : зб. наук. праць за матеріалами ІV Всеукраїнської наук.-практ. інтернет-конф. (9-10 листопада 2017 р., м. Глухів). Суми : ТОВ «Видавничий дім Ельдорадо», 2017. С. 140-143. | 4 | ||
97. | Розвиток національної ідентичності особистості юнацького віку в умовах суспільно-політичних трансформацій | тези доповіді | Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя : зб. наук. праць за матеріалами ІV Міжнародної наук.-практ. конф. (22-23 лютого 2018 р., м. Суми). Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. С. 411-413. | 3 | ||
98. | Застосування сучасних освітніх технологій на навчальних заняттях із етнопсихології у вищій школі | тези доповіді | Актуальні питання теорії та практики психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців : зб. наук. праць за матеріалами VІ Всеукраїнської наук.-практ. конф. (22-23 березня 2018 р., м. Хмельницький). Хмельницький : ХНУ, 2018. С. 91-92. | 2 | ||
99. | Феномен дитинства у національних вимірах | тези доповіді | Сучасні соціокультурні та психолого-педагогічні координати розвитку дитини : зб. наук. праць за матеріалами Всеукраїнської наук.-практ. конф. з міжн. участю (19-20 квітня 2018 р., м. Тернопіль). Тернопіль : В-во Тернопільського національного педагогічного ун-ту імені Володимира Гнатюка, 2018. С. 172-174. | 3 | ||
100. | Ієрархія ознак національної ідентифікації у студентської молоді | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць ДВНЗ «Запорізький національний університет» та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д. Максименка, Н.Ф. Шевченко, М.Г. Ткалич. № 1 (13). Запоріжжя: ЗНУ, 2018. С. 165-169. | 5 | ||
101. | Вікові особливості становлення самосвідомості особистості у пізній юності | стаття | Психологія та психосоціальні інтервенції : наук. журнал. 2018. Т. 1. С. 50-54. | 5 | Співак Д.В. | |
102. | Рідна мова як чинник розвитку національної ідентичності студентської молоді України | тези доповіді | Психолінгвістика в сучасному світі – 2018 : Абстракти XІІІ Міжн. наук.-практ. конф. (м. Переяслав-Хмельницький, 25-26 жовтня 2018 р.) / Відп. ред. Л.О.Калмикова; ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Переяслав-Хмельницький. 2018. С. 28-29. | 2 | ||
103. | Розвиток позитивної національної ідентичності студентської молоді на навчальних заняттях з «Етнопсихології» | стаття
(фахова) |
Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць ДВНЗ «Запорізький національний університет» та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2018. № 2 (14). С. 135-140. | 6 | ||
104. | Особливості становлення самооцінки власного національного «Я» у студентської молоді | стаття
(фахова) |
Психологія : реальність і перспективи : зб. наук. праць Рівненського державного гуманітарного університету. 2018. Вип. 11. С. 134-139. | 5 | ||
105. | Transformation of personality’s national self-consciousness in youth | WoS Core Collection | Наука і освіта. 2017. Вип. 7. P. 115-119. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-7-18 | 5 | ||
106. | Language of Communication as an Important Condition for the Development of National Identity During Ukrainian Students | WoS Core Collection | psycholinguistics. Issue 24 (1). 2018. P. 304-319. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2018-24-1-304-319 | Kovalenko O. | ||
107. | Psychological well-being of elderly people: the social factors | WoS Core Collection | Social welfare: interdisciplinary approach. 2018. Vol. 1. No 8. P. 163-176. | Kovalenko O. | ||
108. | Застосування інформаційних технологій у процесі підготовки майбутніх докторів філософії з психології (на прикладі навчальної дисципліни «Математичні методи та моделювання у психології») | Друк. | Педагогіка вищої школи: досвід і тенденції розвитку. Матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції (21 березня 2019 року, м. Запоріжжя). Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2019. С. 22-24. | 3 | ||
109. | Психолого-педагогічні технології розвитку національної свідомості студентів коледжів | Друк. | Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму : зб. наук. праць за матеріалами ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (19-20 квітня 2019 р., м. Кам’янець-Подільський). Вип. 2. Тернопіль : ТНЕУ, 2019. С. 395-397. | 3 | ||
110. | Особливості зв’язку професійного спілкування з національною ідентичністю державних службовців | Електронна книга | Психолінгвістика в сучасному світі – 2019 : Матеріали XІV Міжнародної науково-практичної конференції (м. Переяслав-Хмельницький, 24-25 жовтня 2019 р.) / Відп. ред. Л. О. Калмикова та ін.; ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Переяслав-Хмельницький. 2019. С. 130-135. (Електронна книга).
doi: 10.5281/zenodo.3476553 |
6 | Улунова А.Є.,
Співак Д.В. |
|
111. | Psychological Support of Students with National Identity Transformations | Друк. | Polish Journal of Public Health. 2019. 129 (2). P. 43-46. | 4 | Piontkovska D. | |
112. | Peculiarities of Professional “Self-image” Development of the Future Medical Workers | Друк. (фахова) | Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць ДВНЗ «Запорізький національний університет» та Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. 2019. № 2 (16). С. 125-130. https://doi.org/10.26661/2310-4368-2019-2-16-20 | 6 | K.Yu. Ushakova, M.I. Hladkevych | |
113. | Психологічні технології розвитку емоційно-оцінного компонента професійної «Я-концепції» студентів ЗВО | Друк. | Психологічне забезпечення інноваційних процесів в освітньо-професійному просторі закладу вищої освіти: сучасні реалії та перспективи : зб. наук. праць за матеріалами ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (06 грудня 2019 р., м. Кам’янець-Подільський). Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2020. С. 120-122. | 2 | Ушакова К.Ю. | |
114. | Соціальні та психологічні чинники дезадаптації підлітків в умовах сучасних суспільних трансформацій | Друк. | Актуальні проблеми теоретичної та консультативної психології : зб. наук. праць за матеріалами ІV Міжнародної наук.-практ. інтернет-конференції (20-21 червня 2019 р., м. Київ). Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. С. 23-26. | 2 | Зуєва К. | |
115. | Ієрархія культурних ціннісних орієнтацій іноземних студентів закладів вищої освіти | Друк. (фахова) | Педагогічний процес: теорія і практика. Серія «Психологія». 2019. Вип. 3-4 (66-67). С. 168-173. | 6 | ||
116. | Ієрархія цінностей майбутніх фахівців «допомагаючих» професій у стійких і нестійких епідемічних ситуаціях | Друк. | Психологічний і педагогічний дискурс : наукові записки вчених : зб. матеріалів конференції / за заг. ред. проф. Т.О. Олефіренка. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. С. 186-189. | 3 | Співак Д.В. | |
117. | Relationship between cultural value orientations and national affiliation of ukrainian students youth | Друк. (фахова) | Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки : зб. наук. праць. 2020. Вип. 10(55). С. 5-14. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2020.10(55).01 | 11 | Bulakh, I. | |
118. | Зв’язок національної афіліації з національною ідентичністю студентської молоді | Друк. (фахова) | Проблеми сучасної психології : науковий журнал. 2020. № 1(17). С. 176-180. https://doi.org/10.26661/2310-4368/2020-1-21 | 5 | ||
119. | Особливості ідентичності в юнацькому віці: сучасний теоретичний і практичний ракурс | Друк. (фахова) | Проблеми сучасної психології : науковий журнал. 2020. № 3(19). С. 117-123. https://doi.org/10.26661/2310-4368/2020-3-14 | 7 | Шевченко Л.П. | |
120. | psychological support for the development of student’s national self-consciousness in conditions of academic mobility | Друк. | Актуальні проблеми теоретичної та консультативної психології : зб. наук. праць за матеріалами V Міжнародної наук.-практ. інтернет-конф. (21-22 квітня 2021 р., м. Київ). Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. С. 49-51. | 2 | ||
121. | Мотивація досягнення у студентів закладів вищої освіти з особливими освітніми потребами | Друк. | Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму : зб. наук. праць за матеріалами V Міжнародної наук.-практ. конф. (27-28 травня 2021 р., м. Кам’янець-Подільський). Тернопіль : ТНЕУ, 2021. С. 348-350. | 2 | ||
122. | mental health and social intelligence of students with special educational needs of ukrainian higher education institutions. | підрозділ зарубіжної монографії | digital transformation of society : theoretical and applied approaches : Monograph. Katowice : Publishing House of University of Technology, 2021. P. 35-42. (ISBN 978-83-960717-2-9) http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/9d1ba2e16e3a24a09ada977653a6e62b.pdf | 8 | Starynska O., Melnyk Zh. | |
ІІІ. Основні навчально-методичні праці |
||||||
123. | Математика + Економіка: Методичні рекомендації / За ред. Співак Л.М. | методич-ні рекомен-дації | Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2004. 36 с. | Матвіюк Л.О., Шкурак В.С., Сивак О.Д. | ||
124. 8 | Інформаційні технології в освіті та в управлінні навчаль-ними закладами | навчаль-но-мето-дичний комплекс | Кам’янець-Подільський: КПДУ, редакційно-видавничий відділ, 2005. 19 с. | Федорчук В.А. | ||
125. | Основи Паблік Рілейшнз | навчаль-но-мето-дичний комплекс | Чернівці: ОЛІКО, 2007. 44 с. | Долинська Л.В. | ||
126. | Психологія сексуальності | навчаль-но-мето-дичний комплекс | Чернівці: ОЛІКО, 2007. – 52 с. | Долинська Л.В. | ||
127. 8 | Психологія спортивного колективу (курс лекцій та практикум) | навчаль-но-мето-дичний посібник | Кам’янець-Подільський: ПП. Зарицький, 2008. 108 с. | 108 | ||
128. 8 | Діагностика і корекція «Я-концепції» молодших школярів з низьким рівнем навчальних досягнень | навчаль-ний посібник | Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009. 200 с.
з грифом МОН України |
200 | ||
129. 8 | Тестові завдання з психології | методич-ні реко-мендації | Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2009. 108 с. | Савицька О.В. | ||
130. 8 | Діагностика і корекція «Я-концепції» молодших школярів з низьким рівнем навчальних досягнень: 2-ге вид. | навчаль-ний посібник | Київ: Каравела, 2011. 224 с.
з грифом МОН України |
224 | ||
131. 8 | Етнопсихологія | навчаль-ний посібник | Київ: Каравела, 2011. 264 с.
|
Савицька О.В. | ||
132. 8 | Державний (тестовий) іспит з психології | навчаль-но-мето-дичний посібник | Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2011. 80 с. | Савицька О.В. | ||
133. 9 | Геронтопсихологія: Практикум. Хрестоматія | навчаль-ний посібник | Київ: Каравела, 2012. 240 с.
|
Долинська Л.В. | ||
134. 9 | Геронтопсихологія: Практикум. Хрестоматія: 2-ге вид. | навчаль-ний посібник | Київ: Каравела, 2014. 248 с. | Долинська Л.В | ||
135. 9 | Етнопсихологія: 2-ге вид. | навчаль-ний посібник | Київ: Каравела, 2015. 264 с. | Савицька О.В. | ||
136. | Діагностика і корекція «Я-концепції» молодших школярів з низьким рівнем навчальних досягнень: 3-тє вид. | навчаль-ний посібник | Київ: Каравела, 2018. 224 с.
|
224 | ||